Във форма Здраве

7 съвета от невролога за здравето на мозъка ви

здравето на мозъка

Всеки иска да бъде щастлив, здрав и умен. Много хора вярват, че е достатъчно да имаме здраво тяло. Но д -р Даниел Амен обяснява, че здравото тяло, разбира се, е страхотно, но основният фактор за продуктивен и щастлив живот е здравият мозък.

Амен е доктор по медицина, невробиолог, невропсихиатър, ръководител на клиники Амен (Amen Clinics Inc.). Той е и автор на 10 най-продавани книги, публикувани от The New York Times. От тях можем да научим кои ежедневни навици помагат за поддържане на мозъка здрав в продължение на много години.

Ето някои от препоръките на Даниел Амен.

Сменете храната си

Диетата е един от основните начини да подобрите здравето си. Но повечето хора прибягват до корекции в диетата, само за да отслабнат с няколко килограма. И го правят по начини, които често имат отрицателен ефект върху мозъка.

В своите книги д -р Амен се фокусира върху основните правила на хранене, които ще помогнат за поддържането на мозъка здрав. По-конкретно, той препоръчва да се намалят бързите въглехидрати в полза на нискогликемичните въглехидрати с високо съдържание на фибри и да се пие повече вода.

Упражнения

Д -р Амен вярва, че с редовните упражнения, стресът върху мозъка намалява и притокът на кислород и хранителни вещества се увеличава, което в крайна сметка ни помага да предпазим тялото от скокове в кръвната захар.

В допълнение, Даниел Амен препоръчва широк набор от упражнения, които да помогнат за поддържането на различни части на мозъка в активност, като кардио и силови тренировки.

Медитация

Съвременният свят е доста забързано място, така че често е трудно да се намери време, когато можем да се насладим на тишина и спокойствие. Амин подчертава значението на ежедневната медитация, която е в състояние да успокои тревожните ни умове.

Унищожете „мравките“

Д -р Амен отбелязва, че една от най -големите опасности за мозъка са автоматичните негативни мисли или „мравки“. Негативните мисли периодично се появяват във всеки човек, но когато станат натрапчиви, те нанасят истинска вреда на мозъка.

По-специално, той препоръчва поставянето под въпрос на всички негативни мисли – това ще ни позволи да определим какви емоции генерират у нас и как, като променим гледната си точка, можем да се отървем от негативното.

Слушайте класическа музика, за да останете съсредоточени

Нарушената концентрация е проблем, с който се сблъскват повечето съвременни хора, живеещи в натоварено ежедневие и многозадачност. Едно проучване установи, че хората, които слушат музиката на Моцарт, подобряват концентрацията си и дори социалните си умения.

Прекарвайте повече време с позитивни хора

Отказът от общуване с негативни хора причинява химически промени в мозъка, които ни карат да мислим по-положително. Прекарването на повече време с позитивни хора ни помага да се грижим за мозъка си и като цяло да се чувстваме по -щастливи.

Научавайте нещо ново всеки ден

Великият Алберт Айнщайн е казал, че ако хората отделят дори 15 минути на ден, за да научат нещо ново, след една година те ще станат експерти. Амин е съгласен с тази идея и отбелязва, че овладяването на нови знания ви позволява да поддържаме мозъка жив и любознателен.

61

Similar Posts