Във форма Здраве

8 храни, които облекчават запека по-добре от слабителните

храни против запек

Почти всеки е имал запек в даден момент от живота си и шансовете за развитие на този досаден и често болезнен проблем се увеличават с възрастта.

За щастие има много храни с положителен ефект! Нека да разгледаме някои, които облекчават запека по-добре от слабителните .

8 храни, по-добри от слабителните за облекчаване на запек

Сини сливи

Те са фантастични за лечение на запек. Поради съдържанието на фибри, подпомагат изхождането, като увеличават съдържанието на вода в изпражненията. Сините сливи също съдържат специални фенолни съединения и захарен алкохол, наречен сорбитол, за които е доказано, че подобряват здравето на стомашно-чревния тракт.

Пълнозърнест хляб и паста

Всички пълнозърнести сортове са отлични заместители на традиционните.

Ръжният хляб е особено полезен в това отношение. 2 филии представляват 15% от препоръчителния дневен прием на фибри. Този вид хляб определено работи по-добре от слабителните и е по-ефективен.

Малини и къпини

И двата вида плодове са с високо съдържание на вода и с високо съдържание на фибри, така че облекчават запека. Поради високото си съдържание на витамин С и добрия заряд на калций, те като цяло са отлична храна. Имайте предвид, че не трябва да ядете твърде много от тези плодове дневно поради високото им съдържание на захар, но са безопасни за консумация в малки количества.

Круши и ябълки

Яденето на тези 2 плода обещава ползи не само за червата, но и за цялостното здраве. Те са с високо съдържание на вода и на фибри, които естествено подпомагат изхождането и съдържат много полезни компоненти за здравето на червата.

Бобови растения

Бобовите растения са хранителна група, състояща се от храни като леща, боб и дори грах. Те са пълни с огромно количество фибри. Като допълнителен бонус те също са много евтини!

Пуканки

Точно така, дори тази закуска може да бъде отлично средство за облекчаване на запек. Пуканките са с ниско съдържание на калории и са чудесен начин да добавите фибри към диетата си.

Цитрусови плодове

Портокалите, мандарините и грейпфрутите са пълни с фибри, особено пектин. Този компонент се намира главно в кората. Тези плодове също съдържат нарингенин, който е вид флаванол, който помага за облекчаване на запека.

Ленено семе

Лененото семе е отдавна известно лекарство за запек и именно за тази цел те се използват в медицината от векове. Това е от полза, тъй като те имат всички ефекти на естествените слабителни, поради високата си концентрация на неразтворими и разтворими фибри. Само 1 ч.ч. Ви дава 11% от дневния прием на фибри.

717

Similar Posts