Красота

Грижа за косата през лятото

Грижа за косата през лятото

Грижата за косата през лятото не изисква много усилия. Основното нещо е внимателно да следите нейното състояние.

Лятото е време за тестване на косата. Пряката слънчева светлина не се отразява по най-добрия начин. В резултат на това, косата не само изсъхва, но се изтощава и изгаря.

Как да предпазим косата от UV лъчи и защо е необходимо да я овлажняваме?

Косата ни не се състои само от кератин и липиди, около 15% от химическия състав е вода. Под въздействието на ултравиолетовите лъчи се изпарява много бързо. В резултат на това косата става суха и чуплива. В съчетание с алфа лъчите работят бета лъчи, които унищожават естествения и изкуствен пигмент. Просто казано, косата губи цвета си. Това се дължи на факта, че еумеланинът, меланиновият пигмент, отговорен за цвета на косата от червено-кафяво до наситено черно, бързо се разпада под въздействието на слънцето. Вторият пигмент, феомеланин, не се разрушава толкова бързо. Но той е по-отговорен за нюанса на косата от жълто-червената цветова палитра.

И двата пигмента са важни, тъй като цветът на косата зависи от тяхното количествено съотношение. Ето защо през лятото косата трябва да бъде не само овлажнена, защитена, но и подхранена.

 

Грижа за косата през лятото – овлажняване

През лятото косата се замърсява по-бързо, отколкото през всяко друго време на годината. Виновни са горещият въздух и прахът, който се натрупва върху нея. Също така под въздействието на слънцето се активира работата на мастните жлези и косата расте по-бързо. Затова трябва да е миете малко по-често от обикновено. За тази цел, ви препоръчваме да използвате мек шампоан, съдържащ овлажняващи и антиоксидантни съставки. Това са хиалуронова киселина, колаген, кератин, екстракт от алое вера, гроздови семки, зелен чай, хамамелис или евкалипт, линолова киселина, хитозан, пантенол, растителен глицерин, кокосово мляко, копринени протеини, полифиноли, катехини.

Антиоксидантните съставки неутрализират вредното въздействие на слънцето и свободните радикали, засилвайки защитната функция на косата и скалпа. Освен това те частично предотвратяват загубата на пигмент. Също така в шампоана за грижа за косата трябва да присъстват екстракти от лечебни растения и витамини: лайка, розмарин, градински чай, папрат, витамини A, B, C, E. Опитайте се да избягвате шампоани, съдържащи тежки повърхностно активни вещества, алкохол, петролни продукти. Отлична алтернатива би бил натурален шампоан с възможно най-прост състав.

Ако косата ви не е мазна, но трябва да я освежите, пригответе запарка от лечебни билки. Подходящи са коприва, полски хвощ, жълт кантарион, лайка, безсмъртниче. Сложете  1-2 с.л. л. Растения в 200 мл вряща вода, оставете за 15-20 минути, след това прецедете и охладете. Разредете запарката с чиста вода, предназначена за измиване на косата. Тези отвари  са по-подходящи за тъмнокоси момичета. Собствениците на руса коса може да имат специфичен нюанс.

За целите на дълбоко овлажняване, овлажняващи серуми и флуиди могат да се прилагат на курсове. Необходимо е да изберете тези средства според вида на скалпа или въз основа на състоянието на косата. Те могат да бъдат проектирани за премахване на нацепените краища или възстановяване на косата по цялата дължина. Два или три пъти седмично можете да направите подхранваща и овлажняваща маска на базата на натурални масла.

Грижа за косата през лятото – защита и хранене

 

През лятото косата трябва да се пази от пряка слънчева светлина. За целта можете да използвате продукти със слънцезащитен филтър 5-15 SPF. Може да бъде лосион, спрей, спрей маска, балсам. Ако говорим за балсами, тогава е необходимо да ги нанесете върху косата след измиване с шампоан. С каква цел? Те „изглаждат“ косата, прониквайки в структурата. В допълнение към това те омекотяват косата, опростяват процеса на разресване и частично изпълняват защитна функция.

Спрейовете и лосионите обикновено се прилагат преди излагане на слънце. Те създават предпазен „щит“ върху повърхността на косата, който отблъсква слънчевите лъчи. Съветвам ви внимателно да проучите състава, тъй като той също влияе на процесите на регенерация. Желателни компоненти са вода, кератин, урея, глицерин, натриев бензоат, лаурил лизин, трибутил цитрат.

Краищата на косата могат да бъдат покрити с натурално масло, направено от жожоба, ший, арган, бадем, кокос, репей. Веднъж на 7-10 дни правете маслена маска за коса.

Маслото ще помогне и за предпазването на косата ви от вредното въздействие на слънцето по време на почивка. Преди да изложите косата си на слънце, ви препоръчваме да нанесете маслото по цялата дължина на косата. Ако нямате такава възможност или желание, изплакнете косата си с чиста вода след водни процедури, като нанесете балсам или балсам. Това ще избегне пресушаване и изгаряне.

Грижата за косата през лятото не изисква много усилия. Основното нещо е внимателно да следите състоянието й.

 

Грижа за косата през лятото – няколко прости правила

В допълнение към всичко по-горе, бихме ви посъветвали да се придържате към следните прости правила:

 

  • Измийте косата си с леко топла вода, ако е възможно – предварително преварена и охладена до стайна температура
  • Не нанасяйте шампоан върху върховете – те изсъхват повече през лятото
  • Не излизайте на слънце с мокра коса
  • Задължително носете шапка от естествен, дишащ материал (особено между 11 и 16 ч., тогава слънцето е най-силно
  • Не използвате сешоара, маши и преси
  • Ако е възможно, откажете процедурите за оцветяване
  • Нанесете специални защитни средства върху боядисана коса
  • Спазвайте режима на пиене вода

Обичайте себе си и косата си!

90

Similar Posts