Психология

Как да спрем да се ядосваме и да си пестим енергията

Как да спрем да се ядосваме

Гневът не е нещо лошо. Основното нещо е да не се задържате в това състояние. Ако изпуснете нервите си, трябва да си възвърнете спокойствието възможно най-скоро. Съветите на експертите ще помогнат за това.

Всички отрицателни емоции могат да се превърнат в положителна енергия. Можете да направите същото и с гнева, макар че ще бъде малко по-трудно, защото в почти сто процента от случаите гневът се появява много бързо.

Колко опасен е гневът?

Първо, можете да кажете много обидни думи на някого. При гняв или рязко повишаване на нервното напрежение хората правят неща, за които по-късно съжаляват.

Второ, гневът намалява енергията ви и създава дупки в биополето ви. Чакрите се затварят, губите жизненост и тонус. В резултат на това намаляват производителността, настроението и имунитетът. Ако в обичайния ритъм на живот енергията се изразходва постепенно, то в състояние на гняв това се случва спонтанно, неконтролируемо.

Как да спрем да се ядосваме?

Научете вашите „тригери“

В дългосрочен план ще помогне техниката за работа чрез вашите „тригери“  – онези събития, които предизвикват гняв. Запишете всичко на лист хартия, в дневник или във файл на вашия компютър или телефон. Имайте предвид всички неща, които лесно могат да ви ядосат. Ще ви бъде по-лесно да се овладеете следващия път.

Избягвайте това, което ви дразни

Примерно, ако са ви обидили в интернет, а вие продължавате да четете коментари и да споделяте мислите си, да спорите с някого. Ако има възможност да не направите нещо, не го правете. Бъдете по-мъдри.

Поискайте помощ от околните

Всеки от нас трябва да има човек наблизо, на когото да споделя своите проблеми. Когато споделяме, ни става по-лесно. Този, който ни слуша, понякога дори няма нужда да казва нищо. Трябва да намерите някой, който може да слуша. Споделете емоциите си с този човек и го оставете да прави същото и той.

Дихателни упражнения

Когато сме ядосани, пулсът ни се ускорява, кръвното ни налягане се повишава. За да се успокоите, трябва да дишате много спокойно и бавно с пълни гърди, затваряйки очи. След това трябва да издишате толкова бавно и да повторите отново 5-10 пъти.

Физически упражнения

Ако сте имали тежък ден или сте ядосани в момента, заемете се със спорт. Физическата активност е най-добрият приятел за тези, които са постоянно нервни или ядосани, защото повишава нивото на хормона на щастието в кръвта, прогонвайки лошите мисли и емоции.

Има и няколко кратки, но важни съвета, които ще ви помогнат да бъдете по-малко нервни и по-малко склонни да изпускате нервите си, както и да избягвате конфликти:

Не доказвайте на никого, че сте прави

Не се карайте

Научете се да прощавате

Не припомняйте миналите грешки на хората

Гневът и негативните емоции не са просто част от живота ни, ние имаме нужда от тях. Ако „подпалите“, няма нищо лошо в това. Важно е да не обиждате никого, да не правите глупави неща и бързо да се успокоите. А когато обидите някого, не се притеснявайте да поискате прошка.

1080

Similar Posts