Във форма Здраве

Как да спрем хъркането: 6 прости начина да избавите семейството си от мъки

как да спрем хъркането - съвети

Можем ли да спрем хъркането? То засяга един на всеки трима души в света, а причините могат да бъдат най-разнообразни – от обилна вечеря или обикновена настинка, до сериозни дихателни нарушения. Предлагаме ви 6 начина да спасите себе си и семейството от досадния проблем.

 

6 Прости начина да спрем хъркането

Специална терапия срещу хъркане

Нощното хъркане, последвано от сънливост и умора през деня, както и намалена концентрация и високо кръвно налягане, може да бъде симптом на едно доста тежко състояние, така наречената сънна апнея. Тя се третира със специална терапия, назначена от пулмолог. Така че тези, които хъркат силно и продължително, преди да пристъпят към други средства, трябва най-напред да се консултират със специалист.

да спрем хъркането - спете на ниска възглавница

 

Спете върху ниска възглавница

Много често хъркането се появява само когато тялото е заело определена позиция, например, ако страдащият е легнал по гръб. За да се избегне това, избягвайте да спите върху големи възглавници и се погрижете да повдигнете таблата на леглото в този край, където се намира главата ви – така, дори и да не престане напълно, хъркането все пак ще намалее значително.

Въздържайте се от алкохол и тежки ястия за вечеря

Лягайте си на празен стомах. Вечерята трябва да се състои най-малко 3 часа преди да се отправите към леглото. Въздържайте се от приема на хапчета за сън, защото това може да изостри хъркането. За да заспите по-бързо, преди лягане изпийте малко топло мляко с мед. Консумацията на алкохол непосредствено преди лягане също е нежелателна. Не приемайте алкохолни напитки по-късно от 4 часа преди лягане, защото интоксикацията предизвиква силно хъркане – дори при тези, които обикновено спят спокойно.

да спрем хъркането - свеж въздух през нощта

 

Осигурете си свеж въздух през нощта

Винаги спете в хладна стая с отворен прозорец –  това е не само значително подобрява качеството на съня като цяло, но също така влияе добре, ако имате проблеми с хъркането. Правилното дишане и ежедневните разходки вечер също са много полезни. Те помагат да се освободите от натрупания стрес през деня, подобряват функцията на белите дробове и ви помагат да заспите бързо и дълбоко.

Лосиони и спрейове за гърло

В по-леки случаи на хъркане, за облекчаване на симптомите, лекарите често препоръчват различни видове спрейове. Те се препоръчват за употреба преди лягане или през деня, когато имате чувството на сухота в гърлото. Въпреки това, тези средства с времето водят до пристрастяване и престават да функционират. В този случай, консултирайте се с вашия лекар, за да ви предпише по-нататъшно лечение, в зависимост от причината за произхода на хъркането.

да спрем хъркането - дихателни упражнения

 

Дихателни упражнения

В по-леките случаи на хъркане, могат да помогнат някои прости дихателни упражнения. Едно от тях се състои да произнесете звукът „и“ с напрежение в мускулите на фаринкса и шията. Повтаряйте упражнението 25-30 пъти сутрин и вечер – това значително укрепва мускулите на мекото небце. Резултатите от упражненията ще се забележат в рамките на няколко седмици.

Експертите препоръчват и друго ефикасно упражнение – по време на разходка на чист въздух да дишате със свирка в уста.  Поемайте дъх в продължение на 6-8 крачки и след това започнете да издишате със свирката. Повторете упражнението няколко пъти. Това упражнение отлично тренира мускулите на ларинкса и като резултат, хъркането намалява.

750

Similar Posts