Във форма Здраве Отслабване

Късното хранене може да увеличи риска от рак с 25%

Как времето за вечеря влияе на теглото

Традицията да вечеря късно съществува в много семейства. Често е невъзможно да се събере цялото семейство на вечеря навреме. Но, за съжаление, този навик не може да се нарече здравословен.

Храненето след 21 часа може да бъде пагубно за нашето здраве. Според The ​​Sun, експерти от Барселонския институт за глобално здраве установиха, че това е така, защото метаболизмът ни започва да се забавя вечер.

 

Как времето за вечеря влияе на тялото?

Това засяга вътрешния часовник на тялото, известен като циркадния ритъм, а нарушаването на този ритъм увеличава вероятността от развитие на рак на простатата и гърдата.

Предишни изследвания показват, че храненето, което не е в синхрон с циркадния ритъм, може да увеличи риска от сърдечни заболявания, диабет и наднормено тегло.

Испански учени са изследвали диетата и начина на живот на 621 пациенти с рак на простатата, 1205 души с рак на гърдата и 2193 души, които не са имали рак.

Те установили, че тези, които си лягат два или повече часа след вечеря, намаляват риска от развитие на рак с 20 процента.

Обратно, тези, които си лягат в рамките на два часа след хранене, имат 25% повишен риск от развитие на рак.

Повечето от изследванията в диетата и рака се фокусират върху това как храните могат да увеличат или намалят риска за развитие на смъртоносна болест.

Професор Манолис Когевинас, който ръководи проучването, каза: „Ако тези резултати бъдат потвърдени, те ще имат големи промени в препоръките относно времето на последното хранене.“

Резултатите са публикувани в International Journal of Cancer.

Как да приведете диетата си в съответствие с циркадния ритъм?

Някои експерти смятат, че като приведете храненето си в съответствие с циркадния си ритъм, можете да помогнете за максимална загуба на тегло, повишаване на енергията и цялостно здраве.

Яжте докато слънцето не е залязло

Експертите казват, че трябва да ядете само когато слънцето не е залязло. Те смятат, че слънцето определя нашия циркаден ритъм. Той предполага да ядем през деня, когато грее слънце, а не вечер. Това се дължи на факта, че дълги периоди от историята не сме имали електричество и електрически крушки. В идеалния случай това означава, че между последното хранене за деня и първото хранене на следващия ден трябва да има 12 часа, което е много подобно на периодичното гладуване, доказано ефективно в борбата с наднорменото тегло.

Яжте повече рано и по-малко по-късно

Нека закуската и обяда са най-обилните хранения за деня, а вечерята – оскъдна. Трябва да приемате около 75 процента от храната си до 15:00 часа.

Изяжте вечерята си за закуска или обяд

Опитайте да ядете храната за вечеря за закуска или обяд – например, чиния с паста или пиле със зеленчуци. Добрата закуска ще ви накара да се чувствате по-сити през целия ден, което означава, че е вероятно и да похапвате по-малко.

Пример за ежедневна диета

За закуска пълнозърнеста паста със зеленчуци като броколи или зеле.

За обяд риба със зеленчукова гарнитура, например, моркови.

За вечеря голяма салата с микс зеленчуци, орехи и тиквени семки.

Но има изследвания, които опровергават идеята, че метаболизъмът се контролира от циркадния ритъм. Шотландски изследователи са установили, че времето за хранене не влияе на загубата на тегло. Те открили, че метаболизмът изгаря толкова калории вечер, колкото и сутрин.

Все пак учените казват, че ползата от приемането на повече храна сутрин е, че ще сте по-малко гладни през целия ден. А това си е значително постижение.

468

Similar Posts