Новини и анализи

Кои идеи на технологичните гиганти се оказаха провал през 2022 г.

провалени идеи на технологичните гиганти 2022

Прогнозите на Уорън Бъфет за спада на популярността на криптовалутата се сбъднаха и някои устройства в процес на разработка не успяха да излязат на пазара.  

Прогресивните и иновативни идеи на представители на технологични компании не винаги успяват да завладеят пазара. Техният успех може да бъде повлиян от много фактори: от икономическата криза до природните бедствия. 2022 г. се превърна в тест за някои от тези проекти и не всички от тях успяха да се „задържат“.

Прогнозите на Бъфет за срива на криптовалутата се сбъднаха

През 2022 г. се случи нещо, за което милиардерът и инвеститор Уорън Бъфет говори от години. На 11 ноември една от най-известните крипто борси FTX обяви фалит. Създадена през 2019 г.,  тя за няколко години се превърна в една от първите три по пазарна капитализация на крипто борсите. Броят на потребителите на крипто борсата през 2021 г. беше повече от 1 милион потребители. Проблемите на компанията започнаха след разследване от ресурса CoinDesk . Редакторите получиха документ, който показваше несъстоятелността на FTX. След публикуването на статията инвеститорите започнаха бързо да теглят средствата си. Стойността на собствения крипто токен на борсата FTT падна и бившият собственик на FTX Сам Банкман-Фрайд беше арестуванна Бахамските острови на 12 декември 2022 г. Американското правителство го обвини в измами с банкови преводи и ценни книжа, както и в пране на пари.

 

Ситуацията с FTX се отрази на цялата индустрия на криптовалута. Основните играчи в областта получиха финансиране от FTX. Но след фалита на тази крипто борса, медиите започнаха да съобщават за проблеми в Bitfront, Genesis и Kraken. Крипто кредиторите Celsius и BlockFi също преминават през процедура по несъстоятелност. За някои експерти сривът на криптовалутата беше очакван. Например, през 2018 г. Уорън Бъфет даде своето определение за криптовалута – „отрова за плъхове на квадрат“. След това добави, че е можел да инвестира във всяка от основните криптовалути, ако е бил сигурен, че всичко това няма да „свърши зле“.

 

Google се отказа от услугата за игри Stadia

През 2019 г. Google стартира Stadia, услуга за стрийминг на облачни игри. Потребителите получиха незабавен достъп до всякакви игри, без да е необходимо да бъдат изтеглени и инсталирани.

 

На 29 септември 2022 г. компанията обяви, че е била принудена да затвори услугата за стрийминг. Причината е ниското търсене от страна на потребителите. „Благодарни сме на отдадените играчи на Stadia, които са с нас от самото начало. Компанията ще възстанови всички покупки на хардуер на Stadia, направени през Google Store, както и покупки на съдържание за игри и добавки, направени през Stadia Store. Играчите ще имат достъп до библиотеката си до 18 януари 2023 г. Процесът на възстановяване ще бъде завършен до средата на януари 2023 г.“, каза Google в прессъобщение .

 

Както обясниха от компанията, те не планират да изоставят самата технология за облачни игри. Ще се използва и в други продукти на Google – YouTube и Google Play. Експертите също така добавиха, че разработките, например в областта на разширената реалност (AR), биха представлявали интерес за индустриалните партньори на корпорацията.

 

Spotify и Amazon спряха да продават своите устройства

Услугата за стрийминг Spotify пусна плейър, наречен Car Thing през март 2022 г. Оборудването не беше достъпно за широк кръг потребители. Абонатите на Spotify Premium успяха да тестват новото устройство. Car Thing е устройство с дисплей и поддръжка за гласово управление. Устройството се свързва към смартфон с инсталиран Spotify чрез bluetooth. Четири месеца след старта – през юли 2022 г. – Spotify обяви спирането на производството на плейъра. Говорител на Spotify каза пред TechCrunch , че решението е взето след анализ на потребителското търсене и проблемите с веригата за доставки.

 

Подобна ситуация се случи с новото устройство Amazon Glow, което излезе на пазара през 2021 г. Хардуерът беше нещо средно между таблет и проектор. Беше създадена система за интерактивно забавление и видео разговори, така че децата да могат да учат, играят и общуват със семействата си от разстояние. Продажбите на устройството спряха през октомври 2022 г.

Intel загуби позиции от AMD

През 2021 г. Intel планира да възстанови статута си на лидер в производството на полупроводници. През октомври 2022 г. обаче производителят на електронни устройства и компютърни компоненти реши временно да се оттегли от намеренията си. Причината за тази стъпка са финансовите затруднения на корпорацията. Според отчета на компанията печалбата през третото тримесечие на тази година е спаднала с 85% спрямо 2021 г. За да подобри финансовото състояние, Intel въведе режим на икономии. Компанията ще намали разходите си с 10 милиарда долара до 2025 г. Също така в плановете на компанията, според Bloomberg News, провеждайте кадрова политика: хиляди служители може да останат без работа.

 

Акциите на Intel в началото на януари 2022 г. паднаха с почти 48%. Но след известно време те се покачиха с повече от 6%. Инвеститорите оцениха усилията на производителя да намали разходите. По отношение на пазарната капитализация през 2022 г. Intel беше надминат от Advanced Micro Devices (AMD). Експертите отдават възхода на факта, че производителят на електроника с интегрирани микросхеми започна да развива нови индустрии. Например, през февруари 2022 г. AMD придоби компанията за адаптивни чипове Xilinx. Цената на сделката беше 49 милиарда долара . Чиповете на AMD вече са вградени в избрани модели на Tesla, марсохода на НАСА Mars Perseverance, 5G клетъчни кули и др.

 

Стартирането на Metaverse е отложено

Амбициозните планове на изпълнителния директор на Meta Platforms Марк Зукърбърг за създаване на метавселена се отлагат. През ноември 2022 г. той уволни повече от 11 000 служители на фона на финансовите затруднения на корпорацията. Според анализаторите Meta започва да губи лидерската си позиция сред технологичните гиганти.

 

За първи път интернет предприемачът заговори за идеята за създаване на метавселена през октомври 2021 г. Предполагаше се, че в него потребителите ще могат не само да се преместят в други виртуални светове, но и да работят, живеят и релаксират. Повече от 10 хиляди служители са работили по създаването на проекта. Размерът на инвестициите в проекта бе най-малко $10 млрд. Резултатът трябваше да бъде виртуален свят с VR и AR технологии.

 

„Лично за мен беше много важно да вървим към нещо. И това е визия за бъдещето, което наистина ни интересува, към което се стремим “, обясни тогава Зукърбърг пред журналиста на The Verge .

11
ЕКСКЛУЗИВНИ НОВИНИ на ADMIRALBG.NET

Вижте още:

Similar Posts