Във форма Тренировки

Повече тренировки за по-добро здраве

Повече тренировки за по-добро здраве

С напредване на възрастта стават все по-важни тренировките за издръжливост, които ни поддържат по-дълго време в добра физическа форма и осигуряват перфектна превенция за костите, ставите, сърцето, гръбначния стълб. Относно това – какво и колко трябва да правим, какъв е необходимият минимум и здравословният максимум – думата имат специалистите.

Следвайки  съждението, че “силата означава качество на живот“ редица спортни медици насочват вниманието си към откриването на оптималната фитнес тренировка, в която силата заема централно място. Но преди да разкрият резултатите от изследванията си, ни поднасят две новини – една добра и една лоша. Да започнем с лошата: още на 20-годишна възраст човек достига своя мускулен жизнен пик, след което той постепенно започва да отслабва. При мъжете мазнините в тялото нарастват от 18 до 36%, а при жените дори до 33-44%. В други изследвания се говори също за загубата на 3 кг мускулна маса на всяко десетилетие. Независимо от повсеместно разпространеното мнение, обаче тези резултати се дължат повече на липсата на тренировки, отколкото на естествените процеси на стареене.

За това свидетелства и втората, добрата, новина: за трениране на мускулите никога не е твърде късно, винаги си струва човек да се захване, а идеалната възраст да започне да прави това регулярно е около 30-те. Добре оформената мускулатура не само изглежда добре, но изпълнява и особено важни задачи. На първо място прави възможни координираните, точни и бързи всекидневни движения. Освен това тя предпазва ставите като никой друг механизъм, като ги защитава от увреждане, отнема от натоварването им и до голяма степен определя подвижността им.

Мускулите поддържат гръбначния стълб и могат да облекчават някои болки в гърба и кръста. А ето и друга добра новина: те подпомагат отслабването! Как? Мускулите са най-интензивният обменен орган, който иска да бъде обезпечаван 24 часа в денонощието. Този механизъм може да намери чудесно приложение във всеки план за отслабване. Само един допълнително трениран килограм мускули вече повишава нуждата от храна, като по този начин стимулира.

С напредване на възрастта стават все по-важни: тренировките за издръжливост ни поддържат по-дълго време в добра физическа форма и осигуряват перфектна превенция за костите, ставите, сърцето, гръбначния стълб. Относно това – какво и колко трябва да правим, какъв е необходимият минимум и здравословният максимум – думата имат специалистите.

Мускулната маса се разгражда вместо да се изгражда, при което се отлагат все повече мазнини. Движението е решаващ фактор за контролиране на теглото и при провеждане на диета за отслабване. Най-ефективна за целта е комбинираната тренировка за сила и издръжливост. Целенасоченото изграждане на мускули, съчетано с упражнения за издръжливост, позволяват свеждането до минимум на неизбежната загуба на мускулна маса по време на една диета. Това е и основният фактор, противодействащ на обезсърчаващия йо-йо ефект, при който след приключване на диетата, теглото бързо възстановява старите си стойности, само че за сметка на тлъстините, а не на изгубената мускулатура. Така че независимо кога и как сте решили да започнете – само силовите тренировки могат наистина да приведат тялото ви във форма.

Защо да тренираме? Защото осигуряваме многостранно движение за цялото си тяло, а движението е от първостепенно значение за правилното функциониране на всички системи и органи в организма. Регулярните силови тренировки, съчетани с няколко упражнения за издръжливост, привеждат в изправност всичко: сърцето, мозъка, мускулите, имунната система и психиката.

Правилната формула е: намаляване на мазнините посредством увеличаване на мускулната маса. Силовите тренировки са особено важни по време на една диета. При намалено количество храна човек наистина губи тегло, но, за съжаление, това най-често става за сметка на мускулната маса. Ако след диетата отново напълнее, тялото му по правило не възстановява изгубената мускулатура, а започва да натрупва нови мастни запаси.

23

Similar Posts