Психология

Защо някои са винаги щастливи, а други търпят безкрайни провали и поражения

да се вслушваме в себе си

Щастието никога не е далеч, то винаги е тук, до нас. Нужно е само да направим следващата крачка. Но има една малка подробност. И тя е, че не осъзнаем ли себе си, не „чуем“ ли вътрешния си глас, няма да му дадем шанса да ни споходи.

Затова психолозите споделят с нас някои прости и ефективни съвети, които ще ни помогнат да се вслушаме в самите себе си и да „заорем със собствения си плуг“.

Да бъдеш щастлив или нещастен е съзнателният избор на всеки

Единствено ние сме тези, които са отговорни за собствено си щастие. Да, фактът, че живеем, работим, общуваме, е щастие само по себе си.

Но как ще изживеем живота си, зависи само от нас.

Защо някой винаги е щастлив, докато друг безкрайно търпи провали и поражения? Каква е тайната на тези, които сякаш сам Бог лично е благословил? Тя се крие в мислите, чувствата, във вътрешния свят, нагласите и подхода към живота, категорични са експертите.

Как да се научим да се вслушваме в себе си?

Нашият мозък обработва информацията по специфичен начин, като често пъти „забравя“ за дълбокия смисъл.

Интересуват го само факти: кога и къде да отидем на определено място, как най-бързо да стигнем от точка А до точка Б, какъв резултат трябва да получим на теста и така нататък.

Но за да разберем себе си, това не е достатъчно. Важно е друго нещо – чувствата, които изпитваме. Страх ли ви е? Ядосани ли сте? Или може би объркани?

Какви емоции изпитвате в момента? Какво преживяхте вчера? Защо се тревожите за утре?

Това са важните въпроси, които всички трябва да зададем на самите себе си.

Дори не всеки ден, а всеки час, като едновременно с това се научим да изключваме „информационния шум“ и прескачането към излишни мисли.

Слушайте се внимателно

Като начало би било добре да практикувате това умение с помощта на медитация , в спокойна обстановка, съветват психолозите.

Седнете, затворете очи. Поставете на пауза потока на съзнанието си. Опитайте се да усетите всяка емоция, която изпитвате в момента. Поемете няколко пъти дълбоко вдишване и издишване. Усмихнете се и се запитайте внимателно: „Как върви денят?“

Тези упражнения са много полезни, тъй като помагат да усетите момента и да определите себе си в този момент.

Едно променящо живота умение

Най-важното е да усетите тялото си. Най-правилният отговор на въпроса: „Какво искам от живота?“ ще ви даде именно вашето тяло. Да, вярно е, че мозъкът е този, който анализира, изчислява, сравнява, генерира идеи и поставя цели. Но само тялото знае от какво наистина се нуждаете и какво наистина искате, напомнят експертите.

 

Понякога тялото буквално крещи „Искам това“ или „Страхувам се от това“, а мозъкът го принуждава да играе по неговите правила и да прави това, което всъщност не иска. Този вид конфликти са нещо съвсем обичайно. В такива ситуации трябва да можете да „преговаряте“.

Справянето със себе си – какво трябва да знаем?

Справянето със себе си не е свързано с изнудване. Тук става въпрос за любов към себе си, честност и искреност. Ако тялото се бунтува, опитайте да се запитате: „Защо се случва това? Защо искате да лъжете себе си и да не правите нищо? Какво ви липсва?“.

Научете се да се фокусирате върху себе си и чувствата си. Говорете със себе си така, сякаш говорите с добър приятел, който се нуждае от съвет. Опитайте се да отделите само за 10 минути на ден, за се попитате какво не е наред, какъв е проблемът и ще разберете точно какво ви липсва. Тялото ще започне да реагира и да „отговаря“.

Не спирайте дотук. Веднага след като установите контакт, започнете да задавате задълбочени въпроси, да засягате по-сложни теми, съзнателно да търсите алтернативни решения. Много често чувствата ни не са това, което мислим, а просто израз на желанието на тялото да се отпусне, например, докато слушаме любимата си музика или гледаме някой стойностен филм.

Рядко можем да признаем честно чувствата си пред себе си

Д си честен със себе си, обаче, е много по-полезно, приятно и коректно, отколкото да се ангажираш с отричане и забрава.

Опитайте се да слушате себе си и просто да наблюдавате тялото си. Да се ​​научите да разпознавате чувствата си и да ги наричате по име – гняв, ярост, негодувание, болка и така нататък.

Това ще ви помогне да осъзнаете действията си, което е абсолютно достатъчно условие да се чувствате щастливи, твърдят специалистите.

542

Similar Posts