Във форма Здраве

Защо постоянно ми се спи: Опасно ли е това и за какво сигнализира

постоянно ми се спи

За разлика от компютъра и телевизора, човешкият мозък няма как да го спрем ,за да си почине. По тази причина,човешкият организъм е устроен така, че нашият мозък да си почива докато спим.
По -точно не си почива напълно, а работи по съвсем друг начин, отколкото когато сме будни.
По време на сън,през кръвоносните съдове в мозъка преминава наполовина по- малко количество кръв, затова мозъкът работи по -малко и се опитва да заспи, за да може умореното ни тяло да си възстанови физическите сили.

Много често хората страдат от сънливост и през цялото време им се спи.
Желанието за сън е съвсем естествено и показва, че нашият организъм може да се справя с болестите без всякаква външна намеса. Защото по време на сън, всички жизнени функции се забавят, за тях не се изразходва излишна енергия, което означава че тя може да бъде оползотворена за възстановяване на организма ни и постигане на пълна хармония.

Всяко физическо натоварване подава сигнал в мозъка, че ни е нужен сън.
Особено често имаме желание за сън при следните случаи:

След като сме се нахранили

След обилно хранене обикновено много хора имат желание да поспят. Причина за това е, че кръвта отива към стомаха и червата,а се отдръпва от мозъка. Вследствие на това мозъкът започва да работи наполовина и на човек му се доспива. Силните емоции пък имат точно обратният ефект, кръвта се съсредоточава в мозъка и човек не може да заспи. Например след нервен срив или предстоящи ангажименти. При това положение клетките в мозъка започват да работят усилено и не позволяват на човек да заспи.

През зимните дни

През зимата кислородът във въздуха е по- разреден и намалява, спрямо необходимото количество за водене на активен живот. Освен това през зимния сезон намалява приема на плодове и зеленчуци , което води до авитаминоза. Недостатъчното количество кислород и витамини водят до забавяне на обмяната на веществата и до изтощение на цялото тяло. В резултат на това мозъкът забавя функциите си и ние имаме желание за сън. Постоянната сънливост може да се дължи и на недостиг на въздух в помещението. Недостигът на кислород се наблюдава най- често в стаите, които се отопляват с парно и отоплителни уреди,които изсушават въздуха. Затова,за да не се прозявате постоянно на работа или вкъщи, просто проветрявайте по- често помещението,за да не застоява въздухът.

В дъждовно време

При дъжд се понижава атмосферното налягане и това води до намаляване на кислорода във въздуха. Поради това мозъкът ни получава по- малко енергия и ни се доспива.

Ако страдаме от хронично безсъние

Ако често не ви остава време да спите достатъчно , не се учудвайте че постоянно ви се спи. В нашия мозък има „биологичен часовник“ , който отмерва циклите в денонощието. Ако сте стояли будни 14- 16 часа, трябва да си легнете, иначе тялото ви автоматично минава в сънливо състояние.
Ако се нарушава режима на съня и човек не си ляга навреме, се стига до повишена сънливост.
Трябва да ставате и да си лягате в точно определено време, за да запазите здравето си, да сте работоспособни и да не страдате от сънливост.

Докато дондуркаме бебето

Родителите люлеят бебето за да го накарат да заспи по – бързо . Въпреки че психолозите твърдят, че това изобщо не е необходимо на бебето за да заспи, към този вреден навик то привиква заради възрастните. Това му остава вродено до края на живота .Именно затова ни се доспива по време на пътуване с влак,автобус или кола.

При прием на лекарства

Постоянното желание за сън често е свързано с вземането на лекарства, особено успокоителни. Те предизвикват сънливост. Друга причина за повишена сънливост могат да бъдат химически съставки в препарати за почистване на дома , консерванти и химически добавки в храната, злоупотреба с алкохол и цигари.

Ако сме болни от някоя от следните болести

Ако сънливостта ви не се дължи на някоя от гореизброените причини, за всеки случай се обърнете към лекар. Хронична сънливост може да се дължи на хормонален дисбаланс, анемия, авитаминоза, депресия и други заболявания.

Не се отнасяйте безотговорно към повишеното желание за сън, защото по този начин тялото ви алармира за хронична умора. Постарайте се да спазвате дневен режим, научете се да релаксирате и да се придържате към здравословно хранене и начин на живот. Не злоупотребявайте с лекарства, алкохол и наркотици. Старайте се да пиете пречистена вода, да ядете органични храни, в които няма консерванти и химически добавки.

Решението

Правете физически упражнения! И най- вече не се лишавайте от сън, само за да печелите повече пари. Защото ако ви се спи постоянно, това води до понижаване на самочувствието и проблеми със здравето. Като резултат от това се стига до понижаване на мозъчната дейност, човек няма настроение,паметта и концентрацията му се влошават ,както и правилното му възприятие за живота.
Няма смисъл да се опитвате да си отспите по време на уикенда. Причината за сънливостта може да не е преумора и свръхнатовареност,а нарушение на режима на сън. Трябва да си наложите да си лягате и ставате по едно и също време. Избягвайте да пиете кафе, чай и тонизиращи напитки,които ще ви държат будни. Най -добре намерете причината за вашата сънливост и изменете начина си на живот.

8365

Similar Posts