Във форма Здраве

14 симптома, че кръвната ви захар е висока и как да я намалите

висока кръвна захар симптоми

Повишаването на кръвната захар не винаги означава, че имате диабет. Тя е само един от симптомите на диабета. Но все пак това е притеснително и наистина трябва да й обърнете внимание.

Ето защо лекарите съветват да се анализира хипергликемията навреме, за да се избегне по -сложно здравословно състояние.

14 от най-честите признаци, показващи висока кръвна захар

Повтарящи се инфекции

Чувство на неутолима жажда през целия ден

Проблеми с нервите

Суха и сърбяща кожа

Устойчива сухота в устата

Бавно зарастване на разрези и рани

Импотентност

Неспособност за концентрация

Замъглено виждане

Твърде много наддаване на тегло и коремни мазнини

Чувство на постоянен и необясним глад

Честа нужда от уриниране, особено през нощта

Умора

Стомашен дискомфорт

Не се страхувайте, дори ако имате някои от тези симптоми. Високата кръвна захар не означава непременно, че имате диабет.

А ето и няколко начина за намаляването на висока кръвна захар – списък с храни, базирани на гликемичен индекс

Това е скала, при която въглехидратите се характеризират въз основа на нивото, до което повишават кръвната захар на човек, известна още като гликемичен индекс.

Скалата върви от 0-100 и колкото по-високо е нивото, толкова повече води до натрупване на захар в кръвта.

Трябва да избягвате храни с висок гликемичен индекс –  понички, пуканки, оризови сладкиши, печени картофи, бял хляб и корнфлейкс.

Има и някои храни от групата с умерен гликемичен индекс. Те са между 55 и 69 и включват мед, бял хляб, бял ориз, овесени ядки, кафяв ориз и сирене.

Най -добрата група включва храни с най -нисък гликемичен индекс – от 0 до 54. Те включват доматен сок, портокали, моркови, грах, жълт лук, зелено грозде, пуйка, яйца, спагети, броколи, грейпфрут, кашу, банани, ананасов сок, боб, орехи, ябълки, череши , боб и др.

Опитайте се да приемате повече от тях редовно и ще можете да намалите значително нивата на кръвната си захар!

2791

Similar Posts