Във форма Здраве

Как да намалите напрежението върху очите и да предпазите зрението си

как да намалите напрежението върху очите

В съвременния свят на технологиите, очите ви се уморяват, защото сте постоянно пред монитора, в който се взирате по цели дни. На сутринта, когато се събудите, поглеждате в дисплея на мобилния апарат, след това сядате пред компютъра, за да работите или гледате телевизия, играете игри на цифрови устройства, а очите ви работят без почивка, от което се напрягат изключително много! Добрата новина е, че умората на очите не е сериозно заболяване и можете да предприемете прости стъпки у дома и в офиса, за да се избавите от неприятното състояние, причинено от прекаленото натоварване на очите.

Нека първо разгледаме причините за напрежението в очите.

Какво причинява напрежение в очите?

Има много причини за това:

  • Четене.
  • Писане.
  • Взиране.
  • При шиене, бродиране или подобна работа, която предизвиква натоварване на очите, за да се видят и най-малките детайли.
  • Въздействие на ярка светлина.
  • Опити да виждате на слаба светлина.
  • Дългосрочна употреба на цифрови устройства, такива като мониторите на компютрите, смартфоните, видео игри и т.н.

Симптоми на голямо натоварване на зрението или напрежение в очите.

И така, как да разберете, че това не е просто нормална умора на очите, а прекомерно натоварване на очите?

  • Болка и раздразнение в очите.
  • Трудно фокусиране върху нещо.
  • Чувство на сухота в очите.
  • Сълзящи очи.
  • Замъглено зрение.
  • Размазано (двойно) виждане.
  • Повишена чувствителност към светлина.
  • Болки в шията, раменете или гърба.
  • Понякога липсата на сън, също може да натоварва очите ви, защото не успяват да се заредят с основни хранителни вещества, това се случва по време на сън.

Съвети за облекчаване на напрежението в очите.

Каквато и да е причината за напрежението в очите, дайте им почивка, за да се възстановят, така ще намалите натоварването, причинено от употребата на модерни технологии.

  1. Направете на очите си релаксиращ масаж.

Заставяте ги, да работят толкова усилено! Така че, защо да не можете да осигурите релакс за очите си всеки ден, като ги масажирате известно време! Масажът подобрява кръвообращението в очите ви, а също така спомага за отпускане на мускулите около тях. Освен това, масажът ще стимулира слъзните жлези. Това означава, че няма да изпитвате синдром на сухото око и следователно няма да има умора.

  1. 2. Премигвайте с очи и се избавете от напрежението.

Това е особено ефективно за тези, които седят дълго пред монитора на компютъра. Докато се фокусирате върху него, мигането ви намалява. Толкова сте унесени в работата си, че забравяте да премигвате! Когато не затваряте клепачите, повърхността на очите изсъхва, отпадните продукти се натрупват, поради не добро овлажняване. Премигвайте по-често, за да осигурите влага на очите ви, така ще предотвратите бъдещи очни заболявания. Действа отпускащо.

Ще бъде идеално, ако бавно премигвате поне 10-15 пъти в минута. Не винаги ще можете да отброите, но можете, просто, да се съсредоточите върху движението на клепачите. В края на краищата, работата ви е важна!

Така че, опитайте се да мигате с очи на всеки 10-15 минути. Така ще си осигурявате и кратки почивки. Концентрирайте се и върху отпускането на очните мускули.

  1. 3. Измиване на очите и лицето със студена вода.

Този метод работи безотказно за успокояване на уморените очи. Само на няколко измивания или напръскване са необходими, за да спомогнете за отпускане на претоварените очни мускули.

Когато сте в офиса (или у дома), просто измийте лицето си със студена вода. Повтаряйте процедурата по няколко минути, за да осигурите незабавно облекчение на напрегнатите очи.

Когато сте си у дома, можете напоите тампон или памук със студена вода и да го поставите върху очите си за няколко минути, за да отнемете от натоварването им.

  1. 4. Топъл компрес за сваляне на напрежението от очите.

Ако чувствате болка в очите или имате уморени очи, можете да си направите топъл компрес върху очите и лицето.

  • Вземете топла вода и чиста кърпа.
  • Намокрете кърпата с топла вода.
  • Изцедете излишната вода.
  • Затворете очи, поставете топлата кърпа върху очите ви, ако желаете, може и по цялото лице.
  • Отпуснете се за известно време, докато кърпата изстине.
  • Намокрете я отново в топла вода и повторете процедурата.
  • Правете това за около 5-10 минути.

Той незабавно ще ви помогне да облекчите болката в очите и умората.

Може би до вас не достигнала информацията, че предпазните очила за работа на компютър, са като облекло за очите, специално проектирано за хора, които трябва да работят дълги часове на компютър. Когато носите тези очила, можете да фокусирате погледа си върху на екрана на компютъра. Тези предпазни очила имат и антирефлексна функция, така че очите ви да не се напрягат.

Следвайте всички гореспоменати указания, като превенция срещу напрежението в очите.

256

Similar Posts