Във форма Здраве

Как да отслабнете с недостатъчно активна щитовидна жлеза

отслабване с недостатъчно активна щитовидна жлеза

Щитовидната жлеза с форма на пеперуда в гърлото произвежда хормони, които регулират много телесни функции, включително метаболизма. Така че, когато щитовидната ви жлеза не е достатъчно активна ( хипотиреоидизъм ), това се отразява на скоростта на метаболизма и води до наддаване на тегло.

Необяснимото наддаване на тегло, без промяна в диетата или физическата активност, е един от основните симптоми на хипотиреоидизъм.

Наред с наднорменото тегло, други често срещани симптоми на хипоактивна щитовидна жлеза са суха кожа, мускулна болка, чуплива коса, постоянна умора, лош апетит, менструални проблеми, висок холестерол, запек, лошо храносмилане, лоша концентрация, лоша памет и повишена чувствителност към студ.

Ето няколко начина да отслабнете, ако щитовидната жлеза е с недостатъчна активност.

 

Вземете лекарства

Когато страдате от хипотиреоидизъм, важно е да приемате лекарства за щитовидната жлеза след консултация с вашия лекар. Това ще помогне за поддържане на нормалните нива на хормоните на щитовидната жлеза в организма.  Не приемайте никакви други лекарства поне 30 минути след приемането на лекарствата за контрол на щитовидната жлеза.

 

Избягвайте прости въглехидрати и захари

Ако имате хипотиреоидизъм, важно е да се храните с храни, които са с ниско съдържание на въглехидрати. Избягвайте прости въглехидрати и захари, които само добавят калории.

Опитайте да ядете сложни въглехидрати, за да намалите производството на цитокини, които са малки протеини, които могат да повлияят на възпалението в организма.

Водете дневник за храненето си, за да следите дневния си прием на калории и да се уверите, че ядете добре балансирани храни.

 

Продължавайте да се движите

Упражнението е може би един от най-добрите начини да отслабнете, дори за хора с хипотиреоидизъм.

Упражнението ускорява метаболизма ви, като по този начин ви помага да преодолеете последиците от хипотиреоидизъм. Упражненията осигуряват също така необходимата сила и мобилност.

Достатъчни са продължителни упражнения с ниска интензивност, като ежедневна бърза разходка от 45 до 60 минути. Но е важно да го правите редовно.

Наред с това, силовите тренировки и леките упражнения трябва да се правят два пъти седмично в продължение на 30 минути. Тези упражнения са много полезни, особено, ако не се движите достатъчно.

139

Similar Posts