Във форма Здраве

Полезни храни за зимата: Поддържане на здравето и възстановяване на енергията

Полезни храни за зимата

С настъпването на зимата човешкото тяло е подложено на стрес поради резки промени в температурата, липса на слънчева светлина, нарастващи разходи за поддържане на топлина и липса на витамини. За да му помогнете да се справи със стресова ситуация, е много важно да се храните правилно и да ядете повече здравословни храни, които укрепват имунната система.

 

Цитруси

Всеки знае за ползите от витамин С за тялото. Укрепва имунната система, стимулира сърдечно-съдовата и нервната система и участва в синтеза на колаген и важни протеини. Липсата му през зимния сезон може значително да отслаби имунната система и да провокира много заболявания. Ето защо е много важно да ядете храни, богати на този витамин.

На първо място, цитрусовите плодове са сред тях. Лимони, портокали, мандарини, грейпфрути през зимния сезон трябва да присъстват на трапезата всеки ден. Като ядете няколко плода на ден и пиете няколко чаши чай с лимон, можете да поддържате желаното ниво на витамин С в тялото.

 

Ябълки

Ябълката е най-популярната, здравословна и достъпна храна, богата на витамини A, B, C и E. Тя е мощен източник на енергия, който помага на тялото да се справи със стреса. Ябълките също така стимулират храносмилането и предпазват от анемия.

 

Няколко ябълки на ден помагат за нормализиране на храносмилателния тракт и попълване на резервите на тялото с основни витамини. През зимата са особено полезни печените ябълки, които подобряват метаболитните процеси в организма и имат благоприятен ефект върху състава на кръвта.

 

Чесън

През зимата е изключително важно да добавите към диетата си няколко скилидки чесън, който е истински склад за ценни хранителни вещества и витамини. Съдържа различни микроелементи, фитонциди, витамини C, B, D, P, които повишават имунитета.

Чесънът също има антибактериални и антивирусни свойства. Особено полезно е да се яде през зимата за профилактика на настинки и респираторни заболявания.

Но яденето на чесън трябва да бъде правилно. Преди употреба трябва да се настърже на ситно и да се остави за 10-15 минути, за да взаимодейства с въздуха, което допринася за активното производство на хранителни вещества. След това чесънът може да се добавя към салати или просто да се яде с парче хляб.

 

Лук

По своите свойства лукът е подобен на чесъна. Освен това е с ниско съдържание на калории, но има хранителни, антибактериални и антивирусни свойства. Съдържа огромно количество микроелементи, въглехидрати, захариди, витамини от групи В, А, Е, РР.

Яденето на лук е много полезно за черния дроб и храносмилателната система. Този продукт се използва за приготвяне на различни ястия, но през зимата е препоръчително да ядете поне един лук суров, възможно е в салати, тъй като по време на топлинна обработка той губи част от хранителните си вещества.

 

Мазна риба

Рибата е изключително здравословен продукт, който се препоръчва да се консумира през цялата година. Но през зимата ползите от него са особено безценни, тъй като мазната риба е най-добрият източник на енергия, съдържа много полезни за организма вещества, които не се срещат в други продукти. Например, Омега-3.

 

Това са ненаситени мастни киселини, които упражняват пълен контрол върху работата на имунната, сърдечно-съдовата и репродуктивната системи. Хранителните вещества, съдържащи се в рибата, също така предотвратяват развитието на остеопороза и стимулират имунната система.

358

Similar Posts