Във форма Отслабване

ТОП 5 най-ефективни диети за бързо и здравословно отслабване: Селекция от най-добрите системи и техники с описания, правила и предимства

топ 5 най-ефективни диети

Най-ефективната диета за бързо отслабване: селекция от най-добрите системи и техники с описания, правила, предимства, възможни трудности и противопоказания.

Решавайки да отслабнат, жените ревизират диетата си. Има два варианта: да балансирате диетата и режима на упражнения и да върнете теглото към нормалното в режим от минус 0,5-2 кг на седмица или да отслабнете бързо при една от крайните, но ефективни диети. Коя опция ви харесва най-много? Много момичета избират бързи начини да отслабнат, защото наистина искат да видят резултати след няколко дни!

Бързо ефективните диети обаче имат недостатък: резултатите са краткосрочни. Изгубените от глада килограми се връщат толкова бързо, колкото са си тръгнали. Освен това екстремните методи за отслабване са почти еднократни. Те ви помагат да отслабнете един или два пъти. Но с течение на времето те спират да работят. Това се дължи на факта, че периодите на остър калориен дефицит са стресиращи за организма и постепенно то се „научава“ да му се противопоставя. Затова все повече момичета не предпочитат екстремни методи за отслабване, а здравословна балансирана диета, която гарантира дългосрочни резултати.

Но понякога все пак трябва бързо да отслабнете: преди спортни състезания, специални дати или събития. Списъкът с изисквания за някои професии посочва нормите за тегло и ако сте изхвърлени от стандарта, само бързата и ефективна диета може да реши проблема. Събрахме най-популярните диетични планове, за да ви помогнем да се отървете от 5-10 излишни килограма. Но бъдете внимателни! Тежките хранителни ограничения могат да имат странични ефекти.

ТОП 5 най-ефективни диети

Най-лесният и бърз начин да свалите няколко килограма вкъщи са монодиетите. Те имат няколко недостатъка: монотонността на ястията, причиняваща дефицит на витамини и минерали, бързото връщане на изгубените килограми, необходимостта от консултация с лекар. И все пак те са сред най-ефективните експресни диети за отслабване.

Диета Протасов за 5 седмици

Тази диета е подходяща за тези, които обичат зеленчуците и лесно могат да се справят без месо. Диетата, съставена от Протасов, е предназначена за 5 седмици. Изградена е върху сурови зеленчуци с малко добавяне на ферментирали млечни продукти. Менюто изглежда по следния начин:

  • закуска: неподсладено кафе, нискомаслено кисело мляко, ябълка;
  • втора закуска: краставици с домашно сирене;
  • обяд: чай, ябълка, салата с настърган кашкавал;
  • следобедна закуска: моркови, маруля, ябълка;
  • вечеря: варено яйце, домати с билки и кефир.

Диета за мързеливи

Понякога няма време за готвене и сложни рецепти. Добрата новина е, че има ефективни, не-кулинарни диети. Основният принцип на „мързеливата“ диета: преди хранене трябва да изпиете 2 чаши чиста топла вода. Задължително само топло! Изводът е прост: топлата вода ще угаси чувството на глад, като същевременно предотвратява преяждането.

Като част от този метод за бързо намаляване на теглото, трябва да се храните три пъти на ден, практически няма ограничения за продуктите. Въпреки че е по-добре да откажете сладкиши, мазни и пържени храни, както и алкохол и газирани напитки.

Елда

С тази моно диета можете да свалите до 10 кг на седмица. Кашата от Елда, обаче не трябва да се вари, а да се приготви на пара. Поради това става не толкова вкусно, но помага за намаляване на теглото. Първо изплакнете зърнените култури, изсипете вряла вода и изчакайте, докато зърната набъбнат напълно. Това отнема много време, така че трябва да запарите кашата за 12 часа. Най-добре е да правите това вечер. Добавете малко сол, подправки, лъжица соев сос към елдата.

Разделете полученото количество зърнени храни на 5 хранения и яжте през деня. Последното хранене трябва да стане не по-късно от 5 часа преди лягане. Пийте чаша вода половин час преди хранене. Можете също така да пиете неподсладен зелен чай. Но не трябва да злоупотребявате с тази ефективна диета, в противен случай рискувате да „спечелите“ заболявания на стомашно-чревния тракт.

Диетата на Дюкан

Това е протеинова диета, която се основава на почти пълно отхвърляне на въглехидратите. Пиер Дюкан, увери, че можете да ядете така през цялото време, разнообразявайки менюто. И все пак, диетата, създадена от Дюкан, не е подходяща за всички, а само за тези, които трябва да свалят 10 кг или повече и които са готови да изчакат месец или повече за резултати.

Преходът към диета без въглехидрати се осъществява на няколко етапа. Първо, напълно пропускате въглехидратите, като ги замествате с протеини. След това редувайте зеленчуци и протеини, за да стабилизирате теглото си. След това можете да въведете малко въглехидрати в диетата, но техният дял не трябва да надвишава 10% от общия брой продукти.

Най-простата диета

Монодиетите не са подходящи за всички: те могат да бъдат трудни за поддържане, поради монотонността на диетата, рязкото намаляване на количеството въглехидрати, необходимостта от търсене на специални храни. Но има начини да отслабнете без много условия за готвене.

Кефирна диета

Един от най-популярните варианти за спешно отслабване е моно кефирната диета. Не е лесно да се издържи, но няма трудности при планирането на диета и режим на хранене. Изводът е, че пиете 1,5 литра кефир на ден, дори и да е мазен, и това е всичко. Така можете да сваляте до 5 кг на седмица. Невъзможно е обаче да седите на един кефир повече от 3-5 дни, в противен случай тялото ще започне да страда от изтощение.

Бърз режим на отслабване

Тежките ограничения на храната са ефективни в краткосрочен план. Ето защо, само на един кефир или каша от елда, трябва да сте подготвени за факта, че изгубените килограми бързо ще се върнат. Можете да възстановите собствената си диета, така че да намалите теглото и да го фиксирате на същото ниво, плюс или минус 2 кг. За да направите това, трябва да ядете частично: не на големи порции три пъти на ден, а на малки дози 5 пъти. Също така ще трябва да се откажете от всички висококалорични храни:

  • газирани сладки напитки;
  • алкохол;
  • десерти;
  • пържени и печени картофи;
  • мазно червено месо;
  • колбаси;
  • зърнени храни;
  • бързо хранене;
  • кифли и други хлебни изделия, направени от бяло пшенично брашно.

Основата на диетата трябва да бъде пресни зеленчуци и плодове, постна риба и бяло месо, зърнени култури с изключение на бял ориз. Полезно е да се води дневник на храната, като се вземат предвид всички ястия, дори най-малките. Също така трябва да изчислите дневния прием на калории за вашето тегло и начин на живот, да извадите 300-500 единици от него и да се придържате към точно това съдържание на калории.

Диетата за 5 дни – супер ефективна

„Стълба“ – метод за отслабване с 3-8 кг за 5 дни. Разчита на пет стъпки от храненето, равни на 5 дни от седмицата:

  1. Почистващ ден: гладуване с редовно пиене на чиста вода.
  2. Възстановяване: можете да ядете ферментирали млечни продукти.
  3. Енергични: трябва да зарадвате тялото с глюкоза с помощта на стафиди, мед и други естествени продукти.
  4. Изграждане: на този етап ядем протеини.
  5. Изгаряне на мазнини: имате нужда от фибри, които засищат и задоволяват глада.

Най-ефективната диета за седмицата

Най-лесният начин да намалите теглото за една седмица е с диета от една каша от елда и кефир. Да, получава се монотонно, но вие сваляте до 5 кг. Елдата трябва да се готви по същия начин, както при метода на елда: на пара, а не варена. Пием до 1,5 литра нискомаслен кефир на ден.

Най-ефективните диети за отслабване за 10 кг

Има три вида начини за намаляване на телесното тегло с 10 кг: суров, почистващ и нежен. Съветваме, освен ако не е абсолютно необходимо, да не се прибягва до сурови методи, тъй като те имат много странични ефекти. Но ако трябва спешно да отслабнете, можете да опитате тази опция: пълно отхвърляне на висококалорични храни и преминаване към нискокалорична диета. Максималното съдържание на калории в дневната диета е 1300 калории. За да избегнете постоянното чувство на глад, трябва да разделите храната на 7-8 хранения.

По-щадящ вариант: методът на прочистване, който се състои в избягване на животински продукти, както и пържени, мазни и пушени храни. Те трябва да бъдат заменени със зеленчуци, плодове, зърнени храни, нискомаслени млечни продукти. Но дори и в този случай е важно да се храните на малки порции 5 пъти на ден.

Пестеливата диета е най-лесна за издържане, тя е предназначена да отслабнете с 10 кг в рамките на един месец. Няма строги ограничения, но висококалоричните храни, бързо хранене, десерти, печени изделия, сладки и газирани напитки трябва да бъдат напълно премахнати. Също така отказваме мазни, пържени, пушени храни. Вместо това ядем черен хляб без дрожди, масло, целина, мляко, зеленчуци и плодове. Можете също така да ядете зърнени храни, бобови растения и риба. Пием зелен чай, кефир, плодови сокове. Но не от пакети, а изцеди.

Прегледи на лекари и специалисти

Лекарите напомнят: скоростта на отслабване е безопасна за здравето – 0,5-1 кг на седмица. Можете да отслабнете с 2 кг седмично без последствия за вътрешните органи, но по-бързото темпо е стрес за тялото. Не преминава без следа, което води до ендокринологични нарушения и заболявания на стомашно-чревния тракт. Освен това, пристрастеността към строги диети може да остане в капан в хранително разстройство. Тя може да се изрази както в компулсивно преяждане, така и в страх от ядене на нещо вредно.

Затова лекарите съветват да не гладувате, а да балансирате диетата си, така че тялото да получава всички необходими хранителни вещества. Ако искате да отслабнете, калорийният дефицит трябва да е лек. Проучванията показват, че е безопасно да намалите диетата си с не повече от 25% от настоящата порция.

268

Similar Posts