Във форма Отслабване

6 ежедневни навика за засилване на метаболизма – само за 5 минути на ден

засилване на метаболизма

Всеки знае, че за да е успешно отслабването, трябва да изразходваме повече калории, отколкото приемаме. Също така трябва и да ускорим метаболизма си.

Изглежда доста просто, наистина, но как да го приложим на практика?

Колкото и да е странно, това е по-лесно, отколкото изглежда: достатъчно е да правите малко неща всеки ден. Създадете ли си правилните навици, всичко ще си дойде на мястото. А най-хубавото е, че всичко това изисква съвсем нищожни усилия, които ще отнемат не повече от 5 минути дневно.

Правете упражнения

Вредата за здравето от заседналия начин на живот никак не е малка. Това се отразява изключително зле на метаболизъма. Например, навикът да прекарваме няколко часа подред, без да се движим, забавя обмяната на веществата изключително много.

Ето защо си наложете да си правите почивки на всеки 45 минути, да ставате от масата и да се загрявате: клякания, огъвания, разтягания – всичко ще ви свърши работа. И не забравяйте да се разходите – поне до съседната стая и обратно. Тялото ще ви се отблагодари.

Упражнявайте се интензивно

За да ускорите метаболизма, трябва да се занимавате със спорт – това е аксиома. Както и това, че за да „събуди“ замръзналия метаболизъм, натоварването трябва да бъде кратко, но с висока интензивност. Например, скачайте на въже с различно темпо. Първо доста бързо, а щом се уморите по-бавно, после отново бързо и все по тази схема. Практикувайте всяка сутрин и ще забележите разликата още след няколко седмици.

Добавете малко протеин към всяко хранене

Храненето на редовни интервали е чудесен начин да отслабнете, да подобрите храносмилането и метаболизма. А за да накарате системата да работи още по-бързо, добавете малко протеини към всяко свое хранене: яйца за закуска, пиле за обяд, извара за вечеря и ядки за следобедното кафе или чай. Диетолозите обещават, че с този метод ще ускорите метаболизма си с поне 10%. Не пренебрегвайте този важен съвет, само защото ви изглежда твърде простичък!

Пийте улун и зелен чай

Но само сутрин, защото тези напитки съдържат много кофеин и чаша от тях, изпита вечер, може да ви попречи да си отпочинете добре през нощта. Но пиенето на такъв чай сутрин или обяд, може да ускори метаболизма с 5-7%, благодарение на съдържащите се в него вещества, които спомагат за по-интензивното изгаряне на мазнините.

 Не забравяйте за чаша кафе

Или по-скоро две или три: именно това количество напитка диетолозите смятат за оптимално за тези, които искат да отслабнат без вреда за здравето. Кофеинът в кафето ви помага да изгаряте мазнините по-бързо. Освен това кафето е добър диуретик и отстранява излишната течност от организма, борейки се срещу образуването на отоци.

Закусете навреме

Просто насрочете закуската си в точното време  и след няколко дни метаболизмът ви ще се ускори с 15%! Правилото е това да става не по-късно от половин час след събуждането ви.

През този период тялото се настройва на първото хранене. Ако останем гладни, то може да реши, че са дошли кризисни времена, респективно – че енергията трябва да се пести, а не да се хаби и скоростта на метаболизма се забавя.

190

Similar Posts