Психология

Как да се отървем от завистта, гнева и недоволството

Как-да-се-отървем-от-завистта

Стресовите ситуации, които ни заобикалят навсякъде, провокират у нас негативни емоции. За да се преборите с емоционалния стрес, който унищожава не само нервните клетки, но и цялото тяло, психолозите предлагат няколко лесни техники, които ще разгледаме сега.

Но нека първо отбележим нещо важно – завистта, гневът и негодуванието са чувства, характерни дори за най-кротките и съпричастни хора. Затова не се обвинявайте, ако понякога се уловите, че ги изпитвате.

Въздействието на негативните емоции обаче трябва да бъде спряно незабавно.

Не всеки може просто да приеме и да се отърве от емоционален стрес, но всеки може да замени отрицателните си мисли с положителни.

Затова и позитивното мислене е най-добрият начин, който ще помогне да се отървете от стресовите ситуации и да спрете нарастването на негативизма, преминавайки от емоции към взимането на трезво решение в определена конфликтна ситуация.

Да се ​​отървем от гняв, завист и недоволство – как да го направим по най-ефективния и рационален начин

Невъзможно е напълно да се отървете от негативните мисли и емоции. Но те могат да бъдат премахнати, заменени или преодолени.

Обикновено се препоръчва един много лесен начин да се отървете от притесненията – развлеченията.

При тежки стресови ситуации обаче положителният им ефект е незначителен. Понякога дори развлекателните дейности могат да имат и обратен ефект, като буквално подкопаят земята под краката ви.

Учените в областта на биоенергията, обаче, са идентифицирали няколко ефективни начина да се отървете от негативните емоции и да възстановите хармонията и жизнерадостта си.

Отприщете чувствата

Много е важно да си позволите да изпитвате негативни емоции, без да ги потискате. Във всеки случай, каквито и да са вашите преживявания, не се срамувайте от тях и не си забранявайте да чувствате това, което чувствате. Дори и да е недостойно.

Известно е, че щастието и гневът са едни и същи емоции, разликата е само във вътрешната ограниченост.

Опитайте се да изразите емоциите си. Например можете да „биете“ възглавница, докато си представяте лицето на врага си.

Ако тази практика не е за вас, тогава има още един по-добър метод – да извикате със все сила. За да направите това, препоръчително е да се оттеглите или да се заключите в колата и да започнете да крещите с горната част на дробовете си за това, което измъчва душата ви.

Има и друга алтернатива: напишете гневно писмо, като опишете всичките си натрупани емоции и след това го изгорете.

Не трупайте негативни емоции

Най-добрият начин да се отървете от гняв, завист и недоволство  е да кажете всичко, което имате нужда да кажете на човека, който ви е накарал да изпитате подобни чувства.

Заявете твърдо своето мнение: „Вижте, не е много приятно, когато ми правят това …“ или „Разстроен съм, защото си по-добър/а от мен …“.

Не забравяйте обаче, че подобен подход не винаги е приемлив. Понякога можете да предизвикате още по-голям изблик на негативизъм от страна на този, който ви е накарал да се чувствате зле.

Може обаче да се обърнете към човека като гледате в огледалото. С други думи, възпроизведете ситуацията, която ви е наранила и изразете всичките си емоции, като изразите пред огледалото причината за вашето потискащо състояние.

Изразените отрицателни емоции буквално ще се разтварят на въздуха, освобождавайки място за положителните. На този етап се опитайте да заемете мястото на вашия нарушител, разберете причината за неговите действия и му простете. Искрената прошка ще ви позволи да забравите за гнева и обидата.

Брой до десет

Можете да успокоите чувствата си и по един друг много лесен начин: в момент, когато сте обхванати от негативни емоции, поемете дълбоко въздух и пребройте до десет. Препоръчително е да комбинирате тази практика с разходка на чист въздух. Движението и спокойната атмосфера ще помогнат да се справите с последвалия адреналин.

Също така, негативът се „отмива“ перфектно при контакт с вода. Не напразно учените препоръчват да се взима душ в моменти на гняв, завист и негодувание. Водата ще осигури необходимото освобождаване.

Когато усетите, че емоциите ви практически са извън контрол и едва ли можете да се сдържате, за да не кажете твърде много – представете си, че сте напълнили устата си с вода. Тази популярна практика ще ви помогне да задържите устата си и да излезете победител от  всяка стресова ситуация.

Отървете се от енергийните блокове и безпокойството

Упражненията, които се отърват от енергийните блокове, ще ви помогнат да се върнете в състояние на хармония и спокойствие при всяка стресова ситуация.

В момент на ярост, завист или обида се опитайте да се освободите от мислите си. Отпуснете цялото си тяло, особено лицевите мускули.

Почувствайте за момент как тежестта на негодувание и неразбиране започва да напуска тялото ви. В този момент насочете вниманието си към ъглите на устните, които трябва да се разтегнат в лека усмивка. Опитайте се да усетите как устните ви се разтягат в леко забележима усмивка и усещането за щастие се появява в тялото ви.

Отмъщение за доброто

Ако негативните емоции не ви пускат, а само се засилват всеки ден, тогава можете да намерите предимства и ползи от ситуацията. Върнете го на насилника си, но само по положителен начин. Най-доброто отмъщение е вашето лично щастие и успешен живот.

Мислете позитивно, радвайте хората и няма да усетите колко бързо ще постигнете огромни резултати, изтласквайки всички негативни емоции.

Невъзможно е да се отървете от чувствата на гняв и негодувание, като постоянно отмъщавате на врага си, както не можете да замените завистта, като живеете с нея в сърцето си.

Вътрешният конфликт не може да бъде разрешен чрез натрупване на отрицателни чувства. Привличайте положителни емоции, давайте воля на чувствата, стремете се към радост, благополучие и щастие. Само тогава ще забележите как всички негативни емоции изчезват от живота ви.

Author: Kostova

81

Similar Posts