Във форма Здраве

Болка във врата: Защо ме боли вратът – причини, последици и начини за лечение

Защо ме боли вратът

Гръбначният стълб е много ценна част от нашето тяло и е много важно да го поддържаме здрав. Това е централната връзка на скелета, която поддържа цялото телесно тегло. През него преминават основните нерви, свързващи всички системи на тялото с мозъка. Натоварването на гръбначния стълб е голямо.

Той трябва да „понесе“ тежестта на всички мускули и да държи тялото в изправено положение. Често се случва да изпитваме болки в зоната на врата. Колко често се оплаквате от болки във врата? В края на работния ден наистина искате някой да ви направи масаж на раменната част, да разтегнете скованите си мускули и врата! Тук започват всички проблеми …

Причини за проблеми с врата

Причините за болката в шийните прешлени могат да бъдат свързани с различни заболявания, деформация на прешлените, наранявания или други сериозни неща. Но в повечето случаи симптомите свързани с болка в шията, които са често срещани при повечето обикновени хора, са свързани с липса на подвижност и лоша стойка през целия живот.

От детството сме седнали на бюро, забили нос в учебниците, а след това като възрастни прекарваме по-голямата част от времето си, огъвайки се над компютри, рисунки, инструменти и други атрибути на работа, която ни принуждава да стоим неподвижни.

Гръбначният стълб е „ проектиран “ от природата, така че трябва да се движи и ако е лишен от това, гръбначните дискове се деформират там, където трябва да се движат. Освен това добавяме сковани и заседнали мускули на раменния пояс и получаваме спазми на нервните окончания и болка.

С течение на времето от обездвижените прешлени израства „гърбица“, която започва не само да се наранява, но и да провокира главоболие.

Кръвоснабдяването на мозъка е нарушено, сънят се влошава. Колкото по-скоро, толкова по-добре . Ако сте млади и вече изпитвате болки в гърба и шийните прешлени, не очаквайте обостряне на заболяването и не го отлагайте, а започнете да разтягате врата си сега.

Можете да започнете с редовни упражнения (кръгове с глава), като постепенно увеличавате натоварването. След това преминете към по-активни и натоварващи упражнения.

Ако вече сте успели да „стартирате“ болестта, потърсете професионална помощ, и разбира се масаж към упражненията.  Проследяването на стойката, прегърбването назад и наклонената глава са бърз начин за изграждане на болезнена подутина.

Погрижете се за здравето на децата си, не забравяйте да ги записвате на спортни занимания, които развиват гъвкавост и движението на гръбначния стълб. Това може да бъде танци, гимнастика, различни видове бойни изкуства, плуване.

Здравословен сън

Започнете профилактиката и лечението на неприятна болка с правилното положение на гръбначния стълб и шията по време на сън.

Най-добре е да закупите ортопедичен матрак, който ще следва естествените извивки на тялото, разпределяйки равномерно товара. Така няма да има прищипване и напрежение в мускулите по време на сън, гръбначният стълб ще може да си почине напълно. Изберете подходяща възглавница с матрака, която няма да огъне врата ви.

„Индустриална“ гимнастика

Започнете всяка сутрин с добро разтягане. Всеки от мускулите и костите ви трябва да усеща напрежението и да се „разтяга“ след сън, особено гръбначния стълб и врата.

Правете разтягането бавно и внимателно, за да не си навредите с рязко свиване на мускулите. Бъдете редовни в загряване на раменния колан, превръщайки го в обичайната процедура.

Можете да правите 10 минути гимнастика по време на обяд и 15 минути у дома веднага след работа. Много е важно да правите такава загрявка, особено ако сте на заседнала работа, която провокира развитието на заболяване на шийните прешлени.

Достатъчно е да изпълните три вида упражнения:

Обръщания и накланяния на главата

Завиването наляво и надясно трябва да се извършва, докато главата не бъде напълно обърната настрани. Обръщанията трябва да се извършват плавно и да задържите главата в това положение за няколко секунди. По същия начин се извършват наклони наляво и надясно, напред-назад. Трябва да изпълнявате 10 серии от всяко упражнение.

Загрейте раменете

Извършват се кръгови ротации с рамене напред-назад и движения нагоре и надолу. Обхватът на движение трябва да бъде увеличен, 20 повторения от всяко упражнение. След това направете 10 кръгови завъртания с ръце. За да направите това, с прави ръце, завършете пълен кръг с максимална широчина 10 пъти напред, 10 пъти назад.

Загрейте гърдите

Това е най-трудното упражнение и изисква известна практика. Гърдите трябва да се движат напред-назад, след това наляво и надясно. Такива подходи също трябва да се изпълняват поне 10 във всяка посока.

Уверете се, че работите само върху гърдите, а не цялото тяло.

Тези упражнения ускоряват кръвта , помагат за облекчаване на задръстванията и подуването на мускулите и ставите.

С редовни упражнения те ще облекчат болката в шийния и гръдния отдел на гръбначния стълб или ще служат като добра профилактика. По принцип се бъдете физически активни във фитнес залите.

Можете да изберете подходяща фитнес програма, където упражненията са насочени към разтягане на гръбначния стълб и укрепване на стойката.

Превантивен масаж

Добрата тренировка за раменете и професионален масаж. Чудесно. За профилактика е достатъчно да посещавате масажен салон веднъж месечно или да се подлагате на масажен курс на всеки шест месеца, а ако имате проблеми и болки в шийните прешлени, най-добре е да потърсите помощ от специалисти и специална терапия.

Но не забравяйте, че без упражнения терапията ще осигури само временно облекчение. Движението е живот! Оставете гръбнака си да живее.

500

Similar Posts